Tim_online slide

Geslaagde Win met Tim actie

Geschreven op 20 december 2015, door Lieneke

Afgelopen vrijdag ontvingen meer dan 50 bezoekers van het BO2 event 'Verrassend Lokaal' een mailtje met goed nieuws: zij wonnen een prijs met de Win met Tim actie. Veel winnaars gaven gehoor aan de vraag of ze wilden delen op Facebook dat ze gewonnen hadden; dat waarderen we natuurlijk enorm #bedankt! Alle winnaars zijn te vinden op de speciale pagina.

Webshops & websites… what else?

Geschreven op 02 december 2015, door Lieneke

We kijken met plezier terug op de mooie events in november waar Tim_online bij betrokken was. Maar uiteraard ging ook het andere werk gewoon door! Afgelopen periode gingen onder andere de volgende webshops en websites live:

  • www.easydip.com: dip je auto snel, gemakkelijk en met lage kosten met dit nieuwe innovatieve product.
  • www.kadootjeuit.nl; een nieuw kado-concept waarbij je allerlei soorten kado's kunt personaliseren met een mooie themaverpakking van een plaats of gebied, samen met een persoonlijk geschreven kaartje in dezelfde stijl.
  • www.fieretvis.nl: ook verse vis, schaal- en schelpdieren bestel je gewoon online! In speciale verpakking ultravers thuis bezorgd.
  • www.rhbeheer.com: huren, kopen, particulier en bedrijfsonroerengoed, beleggen… op het gebied van onroerend goed kan je voor alles terecht bij RH Beheer.
  • www.ondernemeninterneuzen.nl: interesse in ondernemen in gemeente Terneuzen? Voor zowel starters, nieuwkomers als gesettelde ondernemers is hier alles te vinden, inclusief een overzicht van het beschikbare onroerend goed.
  • www.haulezvastgoed.nl: een nieuwe website met handige functionaliteiten voor Haulez Vastgoed, een vaste waarde op de huizenmarkt in Zeeuws-Vlaanderen.
  • www.terneuzensinterklaasstad.nl: gelukkig is de Sint samen met zijn Pieten ook dit jaar weer naar Terneuzen gekomen! Wij dragen Sint een warm hart toe, daarom hebben wij met plezier het ontwerp en de realisatie van deze website gesponsord.

Verder bouwen we hard aan een eigen software product dat zijn toepassing gaat vinden in de e-commerce. Samen met een aantal opdrachtgevers wordt dit product ontwikkeld. We houden je op de hoogte!

Busy November met events

Geschreven op 02 december 2015, door Lieneke

November was een drukke maand met de nodige 'events' voor Tim_online. Begin november Contacta 2015 waar we elke dag aanwezig waren op de stand van Delta/Zeelandnet om de e-boulevard te promoten. En natuurlijk maakten we de beursvloer onveilig; veel gesprekken met bekende klanten en relaties, maar ook de nodige nieuwe contacten werden gelegd. Onze eigen Lieneke verzorgde een sessie Succesvol online in de praktijk, en werd daarover geïnterviewd door Omroep Zeeland. Benieuwd? Lees dan verder!

Contacta 2015: kom je ook?

Geschreven op 30 oktober 2015, door admin

Ook dit jaar doet Tim_online weer mee aan Contacta, de netwerkbeurs voor Zuid-West Nederland met meer dan 23.500 bezoekers in 3 dagen. 

Tim_online op de contacta

De afgelopen twee jaar hadden we een eigen stand, dit jaar doen we het anders. Als business partner van Delta / Zeelandnet zijn we op dinsdag 3 november,  woensdag 4 en donderdag 5 november elke dag van 16.00 – 18.00 uur aanwezig op de stand van Delta / Zeelandnet (nr. 111). We geven dan advies over hoe je je doelen online bereikt, en over het nieuwe initiatief van Zeelandnet: de e-boulevard. 

E-mail marketing: spice things up a bit..

Geschreven op 22 juni 2015, door Kees

Het belang van een correcte e-mail marketing strategie wordt door de meeste bedrijven met een website en/of webshop vaak onderschat, of, erger nog, in het geheel niet eens onderkend.

Dit terwijl de kracht van reeds bestaande relaties en klanten van en binnen een bedrijf ongekend hoog is. Er is immers al energie, en vaak ook geld, in het bemachtigen van deze relatie gestoken. Ons advies: benut het potentieel van deze bestaande relatie ten volle. Bestaande relaties plaatsen immers vele malen makkelijker een bestelling bij je dan nog niet bestaande relaties… Doorgaans verschilt het conversiepercentage hierin significant!!

Digital Elite Camp 2015

Geschreven op 15 juni 2015, door Kees

#digitalelitecamp2015 zit er op. Wow, wat was daar een kennis aanwezig op gebied van e-mail Marketing, Content Creatie, Landing Page (re)Design, Conversie Optimalisatie, (Automated) Testing, A/B testing, Analytics, Neuromarketing, SEO en SEA..

3 dagen lang hebben we mogen leren van specialisten ‘from all over the globe’.. Wat willen die gasten graag hun kennis met elkaar, en vooral ook ons, delen. Opvallend is dat alle specialisten (in mijn ogen: goeroes) ook echt vrienden van elkaar zijn. Tijdens de bijeenkomsten zijn ze aanspreekbaar voor iedereen en kun je dus nog gemakkelijk 1 op 1 met ze in gesprek.

Het succes van deze conferentie komt eveneens doordat je echt ‘op camp’ bent. Niemand vertrekt naar huis, maar blijft ook echt op campus. Tijdens de feesten leer je elkaar nog beter kennen en worden goede internationale contacten opgedaan. Voor mij persoonlijk wil dat zeggen dat Tim_online (en ik) heel wat relaties rijker is geworden met specialisten uit Estland, Finland, Zweden, Engeland, België en Nederland… 

Ik schrijf dit blog nu vanaf Tallinn Airport, maar kon gewoon niet wachten om jullie alvast te informeren over de kennis we in slechts 3 dagen rijker zijn geworden.

De komende weken zal ik een aantal blogs gaan schrijven over bovengenoemde onderwerpen. Hou het blog dus goed in de gaten

Lieneke en ik zullen ook gaan bekijken en hoe we de kennis kunnen verwerken in de Tim_online Academy

Kun je, net als ik, eigenlijk niet wachten om eerder met hernieuwde en bevestigde inzichten aan de slag te gaan? Laat het ons dan weten!!!

Kees

Google Update: Per 21 april weegt ‘Mobile Friendly’ mee in de zoekresultaten

Geschreven op 10 april 2015, door Sander Hereijgers

Wij zijn er klaar voorHet komt niet uit de lucht vallen: Google kan het al langer waarderen dat je website mobiel vriendelij cq responsive is. Maar Google gaat nog een stap verder: vanaf 21 april 2015 weegt de mobiel vriendelijkheid van de website mee in het resultaat van de zoekopdrachten.  Dit kan nadelig zijn voor bijvoorbeeld webshops die nog niet geschikt voor een mobiel zijn.

Waarom doet Google dit:
Google wordt steeds menselijker en wil in haar zoekresultaten van de zoekmachine de beste opties aan de bezoeker laten zien. Een website wordt al lang niet meer alleen benaderd via desktops: het gebruik van tablets en smartphones neemt nog steeds toe. In veel gevallen maakt de helft van de webshop en website bezoekers gebruik van tablet of smartphone. Is jouw website dus alleen geoptimaliseerd voor desktop gebruik, dan bied je jouw mobiele bezoekers een verre van optimale gebruikerservaring. Gevolg: de bezoeker haakt snel af. En per 21 april word je ook nog eens extra afgestraft in de zoekresultaten. 

Google vindt dit grote aandeel ‘mobiele’ bezoekers dusdanig belangrijk dat ‘mobile friendly’ dus meegenomen gaat worden in de zoekresultaten. Is je website of webshop nog niet ‘mobile ready’? Dan kan dit serieus negatieve gevolgen hebben voor de positie van je website in de zoekresultaten, m.n. op de mobiele apparaten. En dat wil natuurlijk niemand! 

Welke actie kan je ondernemen?
Meten is weten, dus test je website! Is deze mobiel vriendelijk? https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Groen licht? Dan is je website of webshop geschikt voor mobiel, goed bezig! De Google update van 21 april kan je met vertrouwen tegemoet zien.  

Komt er een negatief resultaat uit deze test? Geen paniek. De meeste websites die nog niet responsive zijn, kunnen wel responsive  gemaakt worden. Meer weten over de mogelijkheden en de investering? Neem contact met ons op

Meer weten over zoekoptimalisatie en hoe u beter kunt scoren in Google? We helpen je graag verder!

 

Belangrijke update Google indexeringsalgoritme

Geschreven op 31 oktober 2014, door Kees

Deze week heeft Google een grote update doorgevoerd aan (hun algoritme / de manier waarop ze websites rangschikken). Vanaf heden neemt Google mee of uw website geschikt is voor mobiele apparaten (responsive design). Daarvoor heeft Google meer toegang nodig tot uw website. Als uw website daar niet aan voldoet kan dat resulteren in een "suboptimale zoekpositie".

Is uw website responsive en heeft Google wel de benodigde toegang? Neem contact met ons op als u hier vragen over heeft of als u wilt dat we uw website updaten voor Google's nieuwe zoek algoritme.

Voor klanten die bij ons een SLA hebben of een SEO contract zijn deze werkzaamheden al uitgevoerd.

U kunt op het officiële Google Webmaster Blog de originele aankondiging lezen.

Hoofdsponsor Junior Kamer Business Opportunities 2014

Geschreven op 03 september 2014, door Lieneke

Dit jaar is Tim_online een van de hoofdsponsors van Business Opportunities 2014, het grootste B2B evenement in de regio dat jaarlijks door Junior Kamer Zeeuws-Vlaanderen wordt georganiseerd.

De Horeca staat dit jaar centraal. Welk restaurant verzamelt de meeste stemmen, presteert het beste op internet en presenteert zich als 'baas' op vrijdag 31 oktober? Tim_online mag het van dichtbij mee maken. Niet alleen mogen we de nieuwe website voor www.go2bo.nl realiseren, we zorgen ook voor een up to date toegangsbeleid met een online ticketsysteem en natuurlijk een digitale stemapplicatie. Daarnaast mogen we de internet activiteiten van de deelnemende restaurants onder de loep nemen en genomineerden van advies voorzien. Hoe leuk is dat? Samenwerken met een enthousiaste en professionele BO2 commissie aan een prachtig regionaal B2B event; wij zijn trots om hoofdsponsor van BO2 te zijn.

Meer informatie op www.go2bo.nl

Uitdagende stage Mobiele Applicatie Ontwikkeling

Geschreven op 23 januari 2014, door Lieneke

Samenwerken met enthousiaste collega’s aan de ontwikkeling van uiteenlopende mobiele apps? Wij hebben een uitdagende (afstudeer-)stage voor jou!

Locatie: Roosendaal of Zaamslag (Zeeuws-Vlaanderen)

Periode: februari – juli 2014

Workshop Facebook voor bedrijven bij Tim_online Academy

Geschreven op 15 oktober 2013, door Lieneke

We horen het zo vaak: bedrijven hebben een zakelijke Facebook pagina maar weten niet goed hoe ze ermee om moeten gaan. Welke posts moet u plaatsen, wat heeft succes? Hoe krijg ik meer likers en interactie op mijn pagina? Waar vind ik de tijd om berichten te plaatsen? Wat zijn de mogelijkheden voor acties op Facebook?

Hoog tijd voor inzet van de Tim_online Academy! Voor 29 oktober (Zaamslag) en 19 november (Roosendaal) staan workshops gepland voor Facebook voor bedrijven. We duiken in de Facebook-materie en gaan aan de hand van een stappenplan werken aan optimalisatie van uw Facebookpagina.

De workshop voor 29 oktober zit inmiddels vol: voor dinsdag 19 november in Roosendaal zijn er nog enkele plaatsen beschikbaar. Interesse? Kijk op Tim_online Academy voor meer informatie of mail ons.

Nieuwe criteria Google zoekmachine resultaten

Geschreven op 09 oktober 2013, door Lieneke

Het is weer zover: Google is druk bezig is om de criteria voor de ‘ranking’ van de zoekresultaten aan te scherpen. In 2014 is het zover, dan worden de nieuwe criteria van toepassing.

Deze criteria zijn met ingang van januari 2014 medebepalend voor uw ranking in Google:

  1. De laadsnelheid van uw site gaat meetellen
  2. Uw site moet goed te lezen en te gebruiken zijn op alle apparaten: oftewel hij moet zich aanpassen op elk apparaat waar hij op wordt bekeken, zodat hij altijd goed te bekijken is – of het nou op de iPhone, iPad, Android devices, desktop of laptop is.

Oftewel: zorg ervoor dat je website responsive is. Met deze nieuwe techniek van responsive design and development past een website of webshop zich automatisch aan op het scherm waar hij op bekeken wordt, of dat nou groot (desktop) of klein (smartphone) is.