Tim_online slide

Nieuwe criteria Google zoekmachine resultaten

Geschreven op 09 oktober 2013, door Lieneke

Het is weer zover: Google is druk bezig is om de criteria voor de ‘ranking’ van de zoekresultaten aan te scherpen. In 2014 is het zover, dan worden de nieuwe criteria van toepassing.

Deze criteria zijn met ingang van januari 2014 medebepalend voor uw ranking in Google:

  1. De laadsnelheid van uw site gaat meetellen
  2. Uw site moet goed te lezen en te gebruiken zijn op alle apparaten: oftewel hij moet zich aanpassen op elk apparaat waar hij op wordt bekeken, zodat hij altijd goed te bekijken is – of het nou op de iPhone, iPad, Android devices, desktop of laptop is.

Oftewel: zorg ervoor dat je website responsive is. Met deze nieuwe techniek van responsive design and development past een website of webshop zich automatisch aan op het scherm waar hij op bekeken wordt, of dat nou groot (desktop) of klein (smartphone) is.

Surfgedrag meest beïnvloed door TV

Geschreven op 21 mei 2013, door Lieneke

Welk media kanaal heeft de grootste invloed op het surfgedrag van consumenten? Met stip bovenaan: televisie! Door de inzet van media bezoeken consumenten vaker de websites van adverteerders en gaan ze in toenemende mate op zoek naar informatie over aangeboden producten of diensten. En televisie heeft daarin in absolute zin de grootste invloed. Dit komt naar voren uit het Media-Browsing onderzoek door SPOT en Mediabrands Marketing Sciences.

Cookiewet wordt versoepeld: minder pop-ups in toekomst

Geschreven op 21 mei 2013, door Lieneke

Goede berichten van het ministerie van Economische Zaken: in de toekomst wordt de cookiewet zo aangepast dat er geen toestemming meer hoeft te worden gevraagd voor cookies die niet privacygevoelig zijn. Dat betekent o.a. dat er niet meer expliciet toestemming moet worden gevraagd voor cookies die de werking van websites verbeteren: de analytic cookies.

Gebruik mobiel internet blijft toenemen

Geschreven op 15 maart 2013, door Lieneke

Internetten via de smartphone neemt nog steeds in populariteit toe. In 2012 verbruikten Nederlandse consumenten iedere maand gemiddeld 182 Megabyte (Mb), een stijging van 42% ten opzichte van het jaar daarvoor. Sms-gebruik daalt daarentegen: met gemiddeld 36 per maand per mobieltje laat dit een daling zien van 27%. Deze cijfers komen uit het jaarverslag van de OPTA, de toezichthouder op de communicatiemarkt.