Tim_online slide

Google Update: Per 21 april weegt ‘Mobile Friendly’ mee in de zoekresultaten

Geschreven op 10 april 2015, door Sander Hereijgers

Wij zijn er klaar voorHet komt niet uit de lucht vallen: Google kan het al langer waarderen dat je website mobiel vriendelij cq responsive is. Maar Google gaat nog een stap verder: vanaf 21 april 2015 weegt de mobiel vriendelijkheid van de website mee in het resultaat van de zoekopdrachten.  Dit kan nadelig zijn voor bijvoorbeeld webshops die nog niet geschikt voor een mobiel zijn.

Waarom doet Google dit:
Google wordt steeds menselijker en wil in haar zoekresultaten van de zoekmachine de beste opties aan de bezoeker laten zien. Een website wordt al lang niet meer alleen benaderd via desktops: het gebruik van tablets en smartphones neemt nog steeds toe. In veel gevallen maakt de helft van de webshop en website bezoekers gebruik van tablet of smartphone. Is jouw website dus alleen geoptimaliseerd voor desktop gebruik, dan bied je jouw mobiele bezoekers een verre van optimale gebruikerservaring. Gevolg: de bezoeker haakt snel af. En per 21 april word je ook nog eens extra afgestraft in de zoekresultaten. 

Google vindt dit grote aandeel ‘mobiele’ bezoekers dusdanig belangrijk dat ‘mobile friendly’ dus meegenomen gaat worden in de zoekresultaten. Is je website of webshop nog niet ‘mobile ready’? Dan kan dit serieus negatieve gevolgen hebben voor de positie van je website in de zoekresultaten, m.n. op de mobiele apparaten. En dat wil natuurlijk niemand! 

Welke actie kan je ondernemen?
Meten is weten, dus test je website! Is deze mobiel vriendelijk? https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Groen licht? Dan is je website of webshop geschikt voor mobiel, goed bezig! De Google update van 21 april kan je met vertrouwen tegemoet zien.  

Komt er een negatief resultaat uit deze test? Geen paniek. De meeste websites die nog niet responsive zijn, kunnen wel responsive  gemaakt worden. Meer weten over de mogelijkheden en de investering? Neem contact met ons op

Meer weten over zoekoptimalisatie en hoe u beter kunt scoren in Google? We helpen je graag verder!

 

Hoofdsponsor Junior Kamer Business Opportunities 2014

Geschreven op 03 september 2014, door Lieneke

Dit jaar is Tim_online een van de hoofdsponsors van Business Opportunities 2014, het grootste B2B evenement in de regio dat jaarlijks door Junior Kamer Zeeuws-Vlaanderen wordt georganiseerd.

De Horeca staat dit jaar centraal. Welk restaurant verzamelt de meeste stemmen, presteert het beste op internet en presenteert zich als 'baas' op vrijdag 31 oktober? Tim_online mag het van dichtbij mee maken. Niet alleen mogen we de nieuwe website voor www.go2bo.nl realiseren, we zorgen ook voor een up to date toegangsbeleid met een online ticketsysteem en natuurlijk een digitale stemapplicatie. Daarnaast mogen we de internet activiteiten van de deelnemende restaurants onder de loep nemen en genomineerden van advies voorzien. Hoe leuk is dat? Samenwerken met een enthousiaste en professionele BO2 commissie aan een prachtig regionaal B2B event; wij zijn trots om hoofdsponsor van BO2 te zijn.

Meer informatie op www.go2bo.nl

Uitdagende stage Mobiele Applicatie Ontwikkeling

Geschreven op 23 januari 2014, door Lieneke

Samenwerken met enthousiaste collega’s aan de ontwikkeling van uiteenlopende mobiele apps? Wij hebben een uitdagende (afstudeer-)stage voor jou!

Locatie: Roosendaal of Zaamslag (Zeeuws-Vlaanderen)

Periode: februari – juli 2014

Workshop Facebook voor bedrijven bij Tim_online Academy

Geschreven op 15 oktober 2013, door Lieneke

We horen het zo vaak: bedrijven hebben een zakelijke Facebook pagina maar weten niet goed hoe ze ermee om moeten gaan. Welke posts moet u plaatsen, wat heeft succes? Hoe krijg ik meer likers en interactie op mijn pagina? Waar vind ik de tijd om berichten te plaatsen? Wat zijn de mogelijkheden voor acties op Facebook?

Hoog tijd voor inzet van de Tim_online Academy! Voor 29 oktober (Zaamslag) en 19 november (Roosendaal) staan workshops gepland voor Facebook voor bedrijven. We duiken in de Facebook-materie en gaan aan de hand van een stappenplan werken aan optimalisatie van uw Facebookpagina.

De workshop voor 29 oktober zit inmiddels vol: voor dinsdag 19 november in Roosendaal zijn er nog enkele plaatsen beschikbaar. Interesse? Kijk op Tim_online Academy voor meer informatie of mail ons.

ZAVO 65 jaar Retail Spaaractie

Geschreven op 01 oktober 2013, door Lieneke

De Zaamslagse Ondernemersvereniging viert in 2013 haar 65-jarig bestaan. Speciaal voor dit jubileum werd een spaaractie van vroeger, de ‘ZAVO-zegel’, nieuw leven ingeblazen. Vroeger spaarden de klanten zegeltjes die ze op een kaart plakten, nu wordt er digitaal gespaard en maakt uw kans op mooie prijzen! Op de speciale ZAVO spaaractie website is alle informatie te vinden.

Bij elke besteding in een van winkels van Zaamslag ontvangt de klant zegels van €5, €10, €20, €50 of €100. Op elke zegel staat een actiecode. De spaarder maakt een account aan en voert de actiecodes in; met een animatie worden de zegeltjes digitaal op een spaarkaart geplakt. Een volle spaarkaart geeft recht op een lot , dat ingezet kan worden op een van de mooie prijzen.

Tim_online Academy van start!

Geschreven op 17 juni 2013, door Lieneke

Met een workshop ‘Schrijven voor het web’ geeft Tim_online op 25 juni de aftrap voor de Tim_online Academy. Deze praktische workshop met informatie, tips en adviezen voor effectieve teksten voor internetgebruik is de eerste in een reeks van workshops met uiteenlopende onderwerpen. Een ding hebben ze gemeen: elke keer wordt er een actueel onderwerp behandeld dat bedrijven verder helpt met online zakendoen.

Waarom een Tim_online Academy?

‘De ontwikkelingen op internet gaan razendsnel. Niet alleen zijn er constant nieuwe technieken, ook op het gebied van marketing zijn er heel veel mogelijkheden’ aldus Lieneke de Wolf van Tim_online. ‘We merken dat onze klanten niet altijd tijd en gelegenheid hebben om alles te volgen, dus zijn we op het idee gekomen om hun kennis met workshops up to date te houden. Door het geven van informatie maar zeker ook praktische tools en tips, willen we onze klanten helpen om internet beter in te zetten. Daar wordt iedereen toch beter van?’